تاثیری که امروزه لوازم خانگی مخصوصا لوازم خانگی برقی بر زندگی ما دارند بر کسی پوشیده نیست. امروزه در خانه، محل کار و .... وظایف زیادی بر دوش لوازم خانگی بخصوص لوازم برقی هست. اگر لوازم برقی دچار مشکل بشوند روند زندگی ما هم دچار مشکل می شود. امروزه با توجه به وضعیت اقتصادی موجود در بازار، در صورت خرابی لوازم خانگی، بهترین راهکار برای رفع خرابی ، تعمیر لوازم خانگی می باشد چون برای خرید لوازم خانگی برقی جدید باید هزینه ای چندین برایر تعمیر لوازم خانگی کرد.

تعمیر بهتر است یا تعویض؟

اگر هر کدام از وسایل برقیتان خراب شد قبل از این که بخواهید یک دستگاه جدید بخرید به این موضوع فکر کنید که راه های زیادی برای تعمیر لوازم خانگی برقی وجود دارد که باعث می شود با رفع مشکلات و ایرادات لوازم خانگی می توانید سال های زیادی از این وسایل استفاده کنید.

لوازم خانگی برقی از جمله یخچال فریزر، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی و غیره جز آن دسته وسایلی هستند که هر چقدر از برند معتبر آنها را بخریم باز هم این وسایل روزی خراب می شوند. اما می شود با رعایت یکسری نکات درصد خرابی و تعمیر لوازم خانگی را کاهش داد که این نکات عبارتند از:

  1. وقتی دستگاه را خریداری کردید در ابتدا دفترچه راهنما را به صورت کامل مطالعه کنید.
  2. طبق مطالبی که در دفترچه راهنما گفته شده با دستگاه کار کنید.
  3. لوازم خانگی برقی را همیشه تمیز نگه دارید.
  4. در دستگاه هایی که احتیاج به آب دارند مانند اتوبخار، بخارشو و ... از آب جوش استفاده کنید.

تعمیر لوازم خانگی

هر کدام از لوازم خانگی برقی طبق استاندارد یک طول عمر معینی دارند. البته ناگفته نماند که این اعداد تقریبی است و به صورت متوسط گفته شده است به عنوان مثال به طور متوسط طول عمر ماشین لباسشویی 10 سال است، برای یخچال فریزر 13 سال است و .... البته ذکر این نکته هم الزامی است که بسته به شرکت تولیدی و همچنین کیفیت آن وسیله و همچنین به طرز نگهداری و میزان استفاده ای که از آن وسیله کردیم، طول عمر لوازم خانگی و احتیاجی که آنها به تعمیر دارند، متفاوت خواهد بود.

متاسفانه امروزه افراد سودجو در این حوزه خیلی زیاد شده است که باید بسیار مراقب باشید که گیر این افراد نیفتید و سعی کنید تعمیرکاری که در منزل یا اداره شما برای تعمیر لوازم خانگی حاضر می شود از نمایندگی و شرکت های مجاز باشد که نظارت بیشتر و کاملی بر روی تعمیر لوازم خانگی خود داشته باشید.


منبع: تعمیر لوازم خانگی